Ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Λευκάδας Ζώης Μικρώνης μιλά στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Kουνιάκη.
Η παράταξή μας έχει συγκεκριμένες θέσεις, σε αντίθεση με συγκεκριμένους συναδέλφους που διεκδικούν από αντίπαλες παρατάξεις, δεν έχουν βγάλει θέσεις για το πώς βλέπουν να αναπτύσσεται ο τόπος γύρω από διάφορα σοβαρά θέματα όπως η σύνδεση του νησιού, οι κοινόχρηστοι χώροι, το οδικό δίκτυο, οι ακτές, σχέδιο πόλης διαχείριση απορριμμάτων και τα λοιπά.
Στις επερχόμενες εκλογές το διακύβευμα είναι να υπάρξει πραγματική αναστροφή του κλίματος που υπάρχει της εγκατάλειψης της Λευκάδας.
Η Λευκάδα πηγαίνει συνέχεια προς τα κάτω και πρέπει να υπάρξει μία αναστροφή του κλίματος. Κονδύλια τα οποία θα έπρεπε να έχουν απορροφηθεί δυστυχώς δεν απορροφούνται, όπως για παράδειγμα η παράκαμψη Καλαμιτσίου που δεν απορροφήθηκαν τα 3,500.000 ευρώ, επί τέσσερα χρόνια η παρούσα Περιφερειακή αρχή δεν έκανε τίποτα στην κυριολεξία, παρά μόνο ένα μέρος των απαλλοτριώσεων, χωρίς πραγματικά να μπορέσει να απορροφήσει τα χρήματα.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη θητεία του κυρίου Γαλιατσάτου, που έγιναν σημαντικότατα έργα, μέρη όπως το Νυδρί, Βασιλική, πραγματικά αναμορφώθηκαν και μπήκε μία γερή σφραγίδα στον τόπο μας.
Εμείς έχουμε έρθει με πραγματικές θέσεις αναμόρφωσης της πόλης της Λευκάδας πάνω στα βασικά ζητήματα που την απασχολούν, όπως τα απορρίμματα, οι βιολογικοί καθαρισμοί, τα σχέδια πόλης.
Να σας πω μονάχα πως για τα σχέδια πόλης πού παντού υπάρχουν εκκρεμότητες σε όλο το νησί, για όλα αυτά η περιφέρεια Ιονίων Νήσων για όλα τα επτάνησα υπάρχει μισός μηχανικός, καθώς είναι ένας προϊστάμενος του εαυτού του, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη και ασχολείται με όλα τα επτάνησα, ενώ παράλληλα Έχει και άλλα καθήκοντα εκτός σχεδίων.
Αυτή είναι η κατάσταση που επιθυμεί η κυρία Kράτσα, σε όλα τα επίπεδα βλέπει κάποιος μία διάλυση, καθώς με μισό μηχανικό δεν γίνεται ανάπτυξη.
Θα μπορούσε τουλάχιστον η κυρία Kράτσα να κάνει μία αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων του κεντρικού τμήματος της περιφέρειας και να έρθουν μία σειρά αρμοδιότητες στην πόλη πού υπάρχουν κάποιοι μηχανικοί και να λυθεί το ζήτημα στο μεγαλύτερο ποσοστό του.
Όταν όμως η πολιτεία δεν βάζει στελέχη δεν μπορούν να ελεγθούν έργα, όπως για παράδειγμα με ποια στελέχη θα ελεγχθεί ο βιολογικός καθαρισμός που υπολειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια.
Σχετικά με την απορροή νέων στην Γηράπετρα ο κύριος Μικρώνης είπε πως υπάρχει ένα τεράστιο σφάλμα, καθώς δεν έχουμε όχι δευτεροβάθμιο αλλά ούτε πρωτοβάθμιο καθαρισμό. Ο βιολογικός καθαρισμός είναι μηδέν βαθμοί. Η κατάσταση είναι απαίσια εκεί, η υπηρεσία έπρεπε που κατά καιρούς έχει ρίξει και πρόστιμο στο δήμο, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν, να ελέγχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να ρίχνει τα πρόστιμα, ο δε δήμος αν δεν μπορεί να κάνει την δουλειά με δικό του προσωπικό, μπορεί να κάνει ανάθεση με διαγωνισμό ώστε να γίνει σωστή δουλειά.
Δεν δέχομαι ότι υπάρχει δευτεροβάθμιος καθαρισμός. Η απόφαση εδώ και 28 χρόνια το 1995, έλεγε ότι προϋπόθεση για να πάνε τα λύματα στην Γηράπετρα είναι να υπάρχει τριτοβάθμιες βιολογικός καθαρισμός.
Εμείς λέμε ότι έχουμε έναν δευτεροβάθμιο, δεν πολύ δουλεύει, θα τον πάμε εκεί και βλέπουμε πώς θα κάνουμε το καλύτερο.
Για να συμβεί αυτό πρέπει, όχι αύριο αλλά χθες έπρεπε να δίναμε την προσοχή και να λειτουργήσει ο δευτεροβάθμιος με ελέγχους, ανάθεση συγκεκριμένων έργων. Δεν γίνεται να προχωράει με αυτόματο πιλότο, να μην παρακολουθεί κανείς τι γίνεται.
Όχι μόνο πρέπει να παρακολουθεί και να υπάρχουν συγκεκριμένες χρεώσεις για το τι κάνει ο βιολογικός, αλλά πρέπει ο έλεγχος που θα γίνεται από την περιφέρεια να είναι αυστηρός και διαφανής. Ενημέρωση του κόσμου ότι έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα, αυτά είναι τα ελάχιστα που πρέπει να γίνονται και αυτά γίνονται.
Δεν υπάρχει καμία διαφάνεια μία πλήρη εγκατάλειψη και τίποτα άλλο και ζητάνε από τον κόσμο, να τον πάμε στην Γηράπετρα και μετά θα κάνουμε το καλύτερο. Πρέπει το κράτος και μέσα σε αυτό βάζω την τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι σοβαρό.
Σχετικά με το εργοστάσιο της ΜΟΠΑΚ Ζώης Μικρώνης ανέφερε πως θα πρέπει να φανούμε την κοινωνία σε αυτό το σχεδιασμό για την επόμενη μέρα.
Την άποψή μου που την συμμερίζεται και ο κύριος Γαλιατσάτος είναι ότι πρέπει να γίνει αλλαγή της θέσης της ΜΟΠΑΚ, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες.
Δεν είναι δυνατόν να υποβαθμίζεται μία περιοχή στα Περιβόλια με συνεχείς μυρωδιές, γιατί το καλοκαίρι με όγκο εργασίας εκεί θα γίνεται το αδιαχώρητο. Δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει αυτό που ειπώθηκε στην συγκέντρωση τότε πριν 3 χρόνια που αποφασίστηκε να μείνει σε αυτή τη θέση το εργοστάσιο και όχι να πάμε στον Στράτο Αγρινίου ενδεχομένως σε κάποια άλλη λύση.
Σε όλη την Ελλάδα έχουμε λύσεις που πραγματικά περπατάνε, που απευθύνονται σε 250.000 κατοίκους. Εμείς πάμε να κάνουμε ένα περίπτερο, γιατί αυτό δεν το αποκαλώ εργοστάσιο, που θα απαιτεί να λειτουργούν όλοι οι εργαζόμενοι, χωρίς να τους ανανεώνουμε τις συμβάσεις, θα έχουμε ακριβά σκουπίδια και δεν θα μπορεί να γίνεται σωστά η διαδικασία.
Μάλιστα κάποιος από τους επικεφαλής των παρατάξεων λέει πως άμα δεν δουλέψει το εργοστάσιο μπορούμε να πάμε και σε μία άλλη περιοχή. Δηλαδή θα διαθέσει η πολιτεία 10 εκατομμύρια και στη συνέχεια θα διαπιστώσουμε ότι δεν δουλεύει, ενώ θα έχει υποβαθμιστεί η περιοχή που είναι ήδη επιβαρυμένη μέσα στην μελλοντική είσοδο της πόλης θα πάμε να κάνουμε ένα εργοστάσιο το οποίο δεν είναι μόνο ότι γίνεται, αλλά θα ξεφορτώνονται τα σκουπίδια, θα φορτώνονται και πάλι με φορτηγά για να πάνε στη Ζαβέρδα.
Αυτά είναι πραγματικά έξοδα καλύτερα να πηγαίνουν λίγα χιλιόμετρα παραπάνω και να γίνεται μία φορά η φορτοεκφόρτωση και ένα σωρό μετακινήσεις που σημαίνει έξοδα.
Υπάρχουν και τα οχήματα που κάνω συμπίεση, η μεταφορά θα στοιχίζει πιο φθηνά, εκεί θα υπάρχει μεγάλης κλίμακας εργοστάσιο.
Σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη είπε ότι το έργο αυτό δεν προχωρά, καθώς τα πρώτα δύο χρόνια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έψαχνε να δει που θα είναι η έξοδος.
Στην συνέχεια πέταξε στα σκουπίδια τη μελέτη που είχε γίνει επί κ. Μαργέλη η οποία προέβλεπε Μαρίνα μεγάλων σκαφών με προϋπολογισμό 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην επισήμανση ότι κάποιοι δεν ήθελαν τη Μαρίνα, είπε πως αυτό έγινε σε μία περίοδο κρίσης.
Η Μαρίνα μεγάλων σκαφών που είχε σαν πρόταση ο κύριος Μαργέλης, δινόταν στον εργολάβο να την εκμεταλλευτεί έτσι θα έβαζε χρήματα για την υποθαλάσσια μέσω ΣΔΙΤ.
Τότε όμως σε μία περίοδο μεγάλες κρίσης δεν μπορούσαν να διατεθούν κονδύλια για αυτά τα έργα.
Ένα χρόνο πριν φύγει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μπήκε στο αναπτυξιακό συνέδριο και είπαν ότι πρέπει να γίνει.
Όμως ο κύριος Καββαδάς και η κυβέρνηση αποκρύπτουν πώς θα γίνει αυτό το έργο. Εάν θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ όπως η κυβέρνηση κάνει όλα τα έργα και σημαίνει σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Δηλαδή ένας κατασκευαστής θα βάλει 40 εκατομμύρια ευρώ, αυτά τα χρήματα θα πρέπει να τα πάρει πίσω μέσα από τα διόδια.
Για να συμβεί αυτό θα υπάρχουν πανάκριβα διόδια και μιλάμε για το ποσό των 10-15 ευρώ. Ας βγουν αυτοί που προτείνουν αυτό το πράγμα να μιλήσουν συγκεκριμένα και να μας πουν ότι για παράδειγμα θα γίνει μέσα από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων.
Εάν το πουν τότε πραγματικά τα διόδια θα είναι περίπου στα 3 ευρώ όπως είναι στην Πρέβεζα για τη συντήρηση.
Σας υπογράφω ότι δεν πρόκειται να έχουμε λύση σε λιγότερο από 15 με 20 χρόνια γιατί δεν πρόκειται να βρεθούμε χρήματα από την κυβέρνηση για προγράμματα Δημοσίων επενδύσεων, ακόμα και αν βρίσκονταν θα υποθηκεύονταν η ανάπτυξη του νησιού για τα επόμενα χρόνια.
Επίσης να σας πω ότι δεν είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα αυτό, θα μπορούσε να λυθεί όπως είπε ένας συνάδελφός μου μηχανολόγος να πάει μία γέφυρα στη θέση του ΚΤΕΛ, κι άλλος συνάδελφος έχει πει θα γίνει γέφυρα στην ίδια θέση.
Στο ερώτημα για ποιο λόγο οι πολίτες μας θα τον ψηφίσουν, είπε ότι προφανώς για όσους δεν γνωρίζουν ο ίδιος δεν μπαίνει εκεί για να πάρει κάποιο μισθό. Έχω δηλώσει και στον κύριο Γαλιατσάτο ότι δεν θα πάρω κανένα μισθό, αν θα πάρω χρήματα θα τα δώσω σε κάποιο φιλανθρωπικό σκοπό.
Δεν μπαίνω για να το κάνω επάγγελμα. Ο σκοπός μου είναι ότι πρέπει Λευκάδα πραγματικά να έχει ανάπτυξη, καθώς αυτό που κάνουμε στη Λευκάδα γίνεται ανάπτυξη με πήλινα πόδια.
Δεν γίνεται να φτιάχνουμε τα καλύτερα κτίρια, βίλες από δω και από κει και να έρχεται ο άλλος και να ρωτάει, αν υπάρχει μία διαδρομή που να μη μυρίζει για να πάει στο κέντρο της πόλης.
Ο κάθε τουρίστας δεν είναι τυφλός και δεν στερείται όσφρησης, καλά είναι ανάπτυξη με πήλινα πόδια.
Εμείς έχουμε προτάσεις και τεχνογνωσία, δεν θα πειραματιστούμε στο κεφάλι του πολίτη, θα λύνουμε ζητήματα και θα βοηθήσουμε και το δήμο στην λύση των ζητημάτων.
Ακούστε όλη τη συνέντευξη (ηχητικό)